DJ Orion (YleX, Finland)

2018 oli parempi kuin 2015.


January 7, 2019

tl;dr – Vuonna 2015 oli kaksi hyvää keikkaa. Vuosi 2018 oli vähän parempi.

Taaksepäin ei pitäisi hirveästi kurkkia, mut viime vuosi oli hyvä muistutus kuinka nopeasti jutut menee ääripäästä toiseen. Koko vuoden 2015 aikana mulla oli yhteensä kaksi hyvää ja onnistunutta keikkaa (ja _monta_ rimanalitusta). Vuoden lopulla tää larppi ei enää hirveästi kiinnostanut.

Ja sit heti perään tuli 2018 ja sen ekat 40 päivää, jotka pyöräytti kaiken ympäri. Oli uudenvuodenkeikka Kansalaistorilla 75000 ihmisen edessä (juu, jännitin), perään loppuunmyyty Hello2018-b2b Orkidean kanssa, Uuden Tanssimusiikin Listan starttaus YleX:llä. sessiot Cari Lekebuschin studiolla Tukholmassa, konemusaseminaari ja oldskool-rave -setti 26 Years of Dance -risteilyllä, Helsingin Sanomien huomioima 10-vuotisjuhla radiossa ja loppuunmyyty Point Breakin Kuutio-eventti Musiikkitalossa.

Ja oltiin vasta helmikuussa.

Loppuvuosi onneksi hitusen vähemmällä vauhdilla, mut siellä mm. Kaupunginmuseon Helsinki Clubbing -näyttelyn The Circus -osuuden kasaus, levyjensoittoa aamu-TVssä Alaskassa, YleXPop Vaasan torilla, muutto Berliiniin ja 10 viikkoa ulkomaanradioo, trancekeikka(!) Ääniwallissa(!!) Classical Trancelationsin jatkoilla, muutto takaisin Helsinkiin, perjantain ohjelmien nouseminen YleX:n toiseksi kuunnelluimmaksi Areenassa, 10 sinkkujulkaisua sekä se Tukholmassa alkuvuonna tehty vinyyli, joka keräsi kolme TOP100 -sijoitusta Beatportissa. Efon ja kumppaneiden tekemät joulupäivän umpitäydet teknobileet Pleasurekraftin kera sekä lopulta tää yllä olevan kuvan säänpieksemä uudenvuodenpläjäys Senaatintorilla ja sen jälkeinen loppuunmyydyt Hello2019-soitot, jonka jälkeen loskassa kotiin tsygäillessä oli melko tyhjä olo. Mut eri tavalla kuin 2015.

Tätä riemua ja energiaa on ollut ilo huutaa ulos perjantaisin radiossa. 2018 todentotta antoi enemmän kuin otti – nyt sit vuonna 2019 on mun vuoro jakaa hyvää kaikin voimin eteenpäin. Saa tulla hakemaan.

Next time live
27.05.2019
Afrozoid - Triple Fusion (Orion remix) [Valvula] - release date
01.06.2019
YleXPop, Joensuu



Radio


On air every Friday on YleX, Finnish National Radio at 17:00-22:00 Finnish Time (GMT +2).
#Disko2000 17:00-20:00
#DJOrion 20:00-22:00.
See tracklists.
Soundcloud


Orion – Failure Educates (Original mix) [Absence of Facts]


Title: Orion – Failure Educates (Original mix) [Absence of Facts]
Description: www.aof.fi

“Failure Educates” is a perfect, rolling tool – functional techno at its best. Tried and tested on the floor – it works brilliantly as a heavy loop tool but also as a slowly modulating groovy 7 minute track.

“Failure Educates” is the last of the three release combo, “Loiste” and “Timid” being the first two.

With its roots firmly in the relentless techno of the ’90s, Absence of Facts presents modern analog-inspired tracks that have been handcrafted and carefully selected in Helsinki, Finland.

Written and produced by Juska Wendland
Recorded in Berlin, Germany
© Absence of Facts 2019
Link: Soundcloud

Featured blog post


Heron presents: The Grasshopper Warbler 064 w/ Orion

‘Today’s guest is the Finnish dj, producer and labelowner Orion.

Juska Wendland aka Orion is based in Helsinki, owns an amazing label called Absence Of Facts, is besides Techno also a producer for Downtempo and Ambient and hosts his own radio show every Friday 7 – 10 PM on Ylex, the Finnish National Radio.

I came across his work months ago, when i discovered one of his collaborations with the swedish mastermind Cari Lekebusch.

Orion just told me that they had a really good studio session in February – four 134-136bpm tracks are coming out in the upcoming months. He really enjoys working with him in a studio he said – this was the third time and as they both know now how they are used to work the tracks, it’s easy to just fire up the machines and get going.

His label Absence of Facts is going strong – Orion said: “I believe small indie labels have a lot of potential in the future, especially outside of mainstream music. AOF has lots of new releases in the pipeline – and I see the project is more than just a record label. I can channel all sort of arts out with the releases – the cover art is a series of abandoned places I’ve visited around the world and the video clips are series of experiments with After Effects.”‘


All featured posts