DJ Orion (YleX, Finland)

Radio Track of the Day: Fatboy Slim, Sultan + Shepard – Gangster Trippin – Sultan + Shepard Remix


November 26, 2018

Fatboy Slim, Sultan + Shepard – Gangster Trippin – Sultan + Shepard Remix (Gangster Trippin (Sultan + Shepard Remix))
Listen on Spotify

Finnish National Radio YleX Friday Night 19:00-22:00
đŸŽ” Spotify Playlist
đŸŽ” Uuden Tanssimusiikin Lista – Areena
đŸŽ” DJ Orion – Areena
đŸŽ” Biisilistat

Next time live
11.03.2019
Orion - Urban Masses (Different Is Different) release date



Radio


On air every Friday on YleX, Finnish National Radio at 17:00-22:00 Finnish Time (GMT +2).
#Disko2000 17:00-20:00
#DJOrion 20:00-22:00.
See tracklists.
Soundcloud


Orion – State of Exception (Original mix) [Absence of Facts]


Title: Orion – State of Exception (Original mix) [Absence of Facts]
Description: With its roots firmly in the relentless techno of the ’90s, Absence of Facts presents modern analog-inspired tracks that have been handcrafted and carefully selected in Helsinki, Finland.

State of Exception, written by Absence of Facts head Orion, is a no-nonsense techno track that works both as a full length banger or as a creative loop tool.

Written and produced by Juska Wendland
Mastered by Phonogenic Audio
Recorded in Kreuzberg, Berlin
© Absence of Facts 2018
Link: Soundcloud

â–ș All Soundcloud posts


Youtube


Super8 & Tab – MitĂ€ löytyy keikkalaukusta?

Suomitrancen suurkaksikko Super8 & Tab ÀÀnessĂ€! 👌 3 tĂ€rkeintĂ€ asiaa keikkalaukussa ja 3 ikimuistoisinta keikkaa!

Video.
Kanava.

â–ș All Youtube posts
Featured blog post


DJ Orion Yle Areenan musaohjelmien #1 vuonna 2018

Pari viikkoa sitten kuulin ihmeellisen uutisen: Mun vetÀmÀ YleX:n perjantai-ilta nousi koko Yleisradion musiikkiohjelmien Areena-tilastojen kÀrkeen alle 45-vuotiaiden kuuntelijoiden keskuudessa vuonna 2018. TÀÀ on ihan sairaan hÀmmentÀvÀÀ monella eri tasolla. Mieti: Vuonna 2019 olisi hankalaa saada myytyÀ lÀhes mille tahansa radiokanavalle konsepti musaohjelmasta, joka tarjoaa pÀÀasiassa marginaalista instrumentaalimusaa maanisella huutamisella sÀestettynÀ. Ja sit sellainen on kÀrjessÀ. MÀ en tajua.

Tietysti tÀssÀ vaiheessa pitÀisi kiittÀÀ kuunteiljoita. Mutta kun kuuntelija on aika passiivinen sana, se ei tÀhÀn oikein sovi. Se jengi, joka perjantai-iltaa on mahdollistanut vuodesta toiseen on yhtÀlailla sen ohjelman tekijöitÀ kuin minÀkin. Parhaina viikkoina yli 90% ohjelman sisÀllöstÀ tulee kuulijoilta ja oma rooli on lÀhinnÀ vÀlittÀÀ se hullun hyvÀ ja viihdyttÀvÀ sisÀltö muille. Voiko sen siistimpÀÀ tilannetta olla.

Mut tĂ€ssĂ€ on muitakin oppitunteja. Ekana se, ettĂ€ tÀÀ marginaalimusiikin ohjelma ei tosiaan oo aina ollut mikÀÀn menestystarina. Se, ettĂ€ sitĂ€ on kuunnellut edes tolkullisen kokoinen jengi, kesti noin 8 vuotta. Melkein siis vuosikymmenen – ja siinĂ€kÀÀn yhteydessĂ€ ei voi vĂ€hĂ€tellĂ€ Parasta Ennen!- ja Disko2000 -ohjelmien kyljessĂ€ rĂ€pistelemisen merkitystĂ€.

Aikana, jolloin musan ja median kentĂ€llĂ€ odotetaan instant success -menestystarinoita, tĂ€llainen 8 vuoden ajan kasvaminen on monessa paikassa tĂ€ysin mahdotonta. NykyÀÀn odotetaan muutama kuukausi ja laitetaan lappu luukulle, jos juttu ei vedĂ€. MiettikÀÀ, ettĂ€ 8 vuoden aikana kenellĂ€kÀÀn ei tullut mieleen sanoa ettĂ€ “Ei tÀÀ humppa taida jengiĂ€ kiinnostaa, pistetÀÀn homma pakettiin”. SiinĂ€ kai todiste, etten oo ainoa joka on ollut tĂ€n ohjelman kanssa sekaisin;)

Oon nyt parin viikon aikana miettinyt paljon, et miksi jengi sit kuuntelee. Spekulaatiota ehkĂ€, mutta mĂ€ haluan uskoa, ettĂ€ valtamedioiden, major labelien ja ylikansallisten yritysten puskeman musasisĂ€llön keskellĂ€ jengi haluaa yhĂ€ enemmĂ€n jotain hitusen vaihtoehtoisempaa. Loppuun asti laskelmoitu tarjonta haastaa meitĂ€ ihan liian vĂ€hĂ€n, hĂ€rnÀÀ ja kiusaa meitĂ€ ihan liian vĂ€hĂ€n ja tarjoaa ihan liian paljon kĂ€denlĂ€mpöistĂ€ kamaa. Kaiken ei tarvi aina olla helposti suussasulavaa – pÀÀosa perjantai-illankin matskusta ei sula suussa vaan putoilee suoraan sinne ummetusosastolle.

Ja sit tietty se, ettÀ musaa tulee ovista ja ikkunoista ihan hulluna, ja hyvÀn materiaalin kuratointi on sairaan aikaavievÀÀ ja vaikeaa. Se, ettÀ sitÀ tehdÀÀn porukalla yhdessÀ pe-illan toiveiden, demokratiaraitojen, yhteisen Spotify-listan ja Facebook-groupin avulla on ihan maagisen siistiÀ ja lopputulos ihan timanttia. Kuka edes vÀhÀn aiheesta kiinnostunut ei haluaisi sellaista pakettia selata?

Mulla ei oo ollut ikinĂ€ fiilis, ettĂ€ mĂ€ meen radiostudiolle saapuessa _töihin_. EikĂ€ oikein ikinĂ€ fiilis, ettĂ€ mĂ€ oon mun ohjelmasta vastuussa mun pomoille tai Yleisradiolle. Vastuuntunto tulee siitĂ€, ettĂ€ saisi nostettua kotimaista konemusakenttÀÀ viikottain niin hyvin ja monipuolisesti kuin mahdollista – tapahtumia, artisteja ja musaa – ja siitĂ€, ettĂ€ pystyy antamaan kaikkensa (siis ihan fyysisesti:) kolmen tunnin ajan niille, jotka radion tai Areenan (ja kaljan) haluaa napsauttaa auki.

Ihan hullun siistiĂ€ (ja tosi uskomatonta), ettĂ€ 11 vuoden ajan oon saanut paahtaa tĂ€tĂ€ hommaa ja – kuvitelkaa – tĂ€ssĂ€ ostetun ja pakotetun nĂ€kyvyyden ja ylitehostetun musateollisuuden maailmassa mikÀÀn taho ei oo ikinĂ€ tullut kertomaan mulle, ettĂ€ jotain pitĂ€isi soittaa tai olla soittamatta. Se on kansallisella radioasemalla kai jo globaalistikin melko harvinainen mahdollisuus, jota en halua ikinĂ€ pitÀÀ itsestÀÀnselvyytenĂ€.

Huhh – se ettĂ€ luit nĂ€in pitkĂ€sti maanisesta intrumentaalimusiikin ohjelmasta ei tee sustakaan kyllĂ€ yhtÀÀn sen tasapainoisempaa ihmistĂ€. Mut ehkĂ€ just siks kuulutaan hyvin yhteen. Kiitos, jos oot klikannut Areenasta oikeaa nappia joskus viime vuoden aikana ja olit myötĂ€vaikuttamassa tĂ€hĂ€n hĂ€mmentĂ€vÀÀn sijoitukseen. Siksikin vuonna 2019 kotimainen konemusa voi oikein hyvin. ❀

-Juska

(Sama postaus keskusteluineen Facebookissa)


â–ș All featured posts