DJ Orion (YleX, Finland)

DJ Orion @ YleX 12.10.2018 – Livenä Berliinistä – Biisilistat


October 12, 2018

View this post on Instagram

Tässä se on! Absence of Facts -lafkan kakkosvinyyli – “Cari Lekebusch & Orion – Foreign Shapes”. Sulkeuduttiin viikonlopuksi Carin kanssa studioon ja saatiin kasaan kolme todella groovaavaa hypnoottista teknoraitaa, joista kaksi on vinyylillä ja kolmas tarjolla diginä. Turha kai sanoakaan kuinka inspiroivaa musasessiot kolmen vuosikymmenen teknoikonin kanssa on olleet – ja tän ulossaaminen 4kk:n Berliinin kesä- ja musaloman päätteeksi on aivan hillittömän siistiä. Tätä ei vielä löydy mistään kaupoista, joten toooodella eksklusiivinen pre-order on räätälöity paremmaksi kuin missään muualla tulee olemaan. Vinyylin yhteydessä saa raidat itselleen myös diginä, mukaanlukien bonusraidan. Oon myös puskenut postikulut niin alas, että itku ei tuu kuin korkeintaan mulla postittaessa ja vinskan matkassa tulee vielä extrahyvää tarrojen ja digidownloadien muodossa. Worth every penny!:) Oli tää sun vinskakokoelman ensimmäinen levy tai se vihoviimeinen jonka takia puoliso menettää hermonsa ja ottaa eron, tää on sen arvoista. Täältä saa: https://absenceoffacts.bandcamp.com/album/cari-lekebusch-orion-foreign-shapes (suora linkki biossa) P.S. Jos ei osaa tai halua ostaa tota kautta niin MobilePaylla onnistuu kans. Silloin vaan privamessagee tulemaan niin heitän speksit.

A post shared by Orion (@juskawendland) on

DJ Orion @ YleX 12.10.2018 – Livenä Berliinistä – Biisilistat

🎵 Facebook Group: https://www.facebook.com/groups/394234067703957/
🎵 Spotify: http://bit.ly/spotifyorion
🎵 UUSI Toivekaavake: http://djorion.fi/toive
🎵 Biisilistat: http://www.djorion.fi/radio

🎵 Areena – Uuden Tanssimusiikin lista: http://bit.ly/utlareena

19:00-20:00 – Uuden Tanssimusiikin Lista

15. Ruma x Silk City – Piñata (Dj Santtos Bootleg)
14. Reel 2 Real ft. The Mad Stuntman – Raise Your Hands
13. Zonderling & Don Diablo – No good
12. Kelis & Freejak – My Milkshake
11. PBH & Jack Shizzle – Ayla
10. Ten Ven – Just About
09. After6 & 5&Dime – No
08. Shawn Mendez & Zedd – Lost In Japan (Remix) *** DJ KAASIN SUOSITTELURAITA
07. Joonas Hahmo – Cocktail Umbrellas
06. Phats&Small – Turn Around (Youngr bootleg)
05. JS16 – Gateway 1999
04. Keanu Silva – Fine Day
03. Richard Grey – Big Drop
02. Super8&Tab – Blockchain
01. Paramore – Crushcrushcrush (Arctic Moon remix)

🎵 Areena – DJ Orion: http://bit.ly/djorionareena

20:00-21:00 – DJ Orion

01. Felix – Don’t You Want Me (Luca Debonaire & Robert Feelgood Remix)
02. DJ Jean ‎- The Launch
03. Kelly Clarkson – Love So Soft (Mark Knight & Ben Remember Remix)
04. Don Diablo – Anthem (We Love House Music)
05. FJAAK – Take Your Life
06. Pendulum – Watercolour (Matrix & Futurebound Remix)
07. Miikka Pelkonen – Rose
08. Aiden Grimshaw – Is This Love (Muffler remix)
09. Paul Thomas – Sweet Harmony
10. Orkidea – Nana (Waio remix)
11. Armin van Buuren vs Shapov – Our Origin
12. Super8&Tab – Helsinki Scorchin’ *** DEMOKRATIARAITA
13. Slusnik Luna & Lowland – Last Train to Trancentral *** DEMOKRATIARAITA
14. Metrik – Dawnbreaker *** DEMOKRATIARAITA
15. BT – Tomahawk *** DEMOKRATIARAITA
16. Da Hool – Meet Her At The Loveparade (Paul Denton remix) *** DEMOKRATIARAITA

🎵 Areena – DJ Orion: http://bit.ly/djorionareena

21:00-22:00 – DJ Orion

17. Delerium feat Sarah McLachlan vs ATB – Silence 9pm (Kitsu Smooth Edit) *** DEMOKRATIARAITA
18. Business City – Hiihtää Hiihtää

19. Audioventura – Generation
20. Super8 & Tab – Cosmo (Vigel Remix)
21. Ciaran McAuley – Walking In The Air
22. Robert Natus – Anaemia
23. Substanced – Waking Gods
24. Cloudchaser – Aerodynamic (Alphazone remix)
25. Scooter – Endless Summer
26. Nu:Logic – Morning Light
27. Eric Prydz – Allein (Eric’s Intro Edit)

XmiX – Wispy
2002 – DJ Marky & XRS – LK
2003 – London Elektricity – Fast Soul Music
2004 – Logistics – Together
2005 – The Prodigy – Voodoo People (Pendulum Remix)
2006 – Jenna G feat. Chase & Status – In Love
2007 – Commix – Be True
2008 – Brookes Brothers – Tear You Down
2009 – Sub Focus – Rock It
2010 – Loadstar – Link To The Past
2011 – ShockOne & Phetsta – Crucify Me
2012 – Netsky – Give & Take
2013 – DJ Hazard – Time Tripping
2014 – Sigma – Nobody To Love
2015 – Noisia & The Upbeats – Dead Limit
2016 – Dimension – UK
2017 – Serum & Voltage – Mission Control
2018 – Break – Keeping It Raw

Wispy – FacebookMixcloud

WISPY – BIISIVALINNAT:

2002 – LK – THE BIISI NUMERO 1, ehkä esimmäisen kymmenen junkkabiisin joukossa, joita olen ikinä kuullut ja tästä oikeasti kaikki alkoi.

2003 – Fast Soul Music – Voitin YleX:n Tiistain Tanssi-illan DJ Dizzyn junkkaohjelmassa pitämän kisan, jossa oli palkintona London Elektricityn albumi Billion Dollar Gravy, jossa oli tämä biisi. Se kuvasi täydellisesti sellaista soundia josta pidin ja myöhemmin tuli tehtyä useempi mixtapekin samalla nimellä ennen kuin Hospital Records omi nimen takaisin itselleen.

2004 – Together – The Future Sound Of Cambridge EP on levy, jonka takia olen matkustanut koululuokan mukana Urjalasta Helsinkiin katsomaan Svenska Teaternin ruotsinkielistä musikaalia ja livahtanut väliajalla pois juosten kohti Viiskulmassa sijaitsevaa Lifesaver levykauppaa, jossa myyjä Marika odotti minua sovitusti sulkemisajan jälkeen ja sain levyn itselleni muutaman muun mukana. Logistics on soitetuimpia artisteja seteissäni vuosien varrella ja Together ehkä jopa eniten soittamani biisi junkkaseteissä.

2005 – Voodoo People Remix – Pendulum oli ollut hypessä junkkatyyppien parissa jo muutaman vuoden ajan. Sitten tuli ekat klipit tästä biisistä ja muuan nettiforum Stealthunit täyttyi katkerista viesteistä, että Pendulum on pilalla ja myynyt itsensä eikä sillä ole enää mitään tulevaisuutta. Hetki tästä kuulin tämän biisin legendaarisessa Tampereen Nite Trainissa ja ajattelin, että tästä saatta tulla jopa ihan kelpo kaupallinen biisikin.

2006 – In Love – Genren paras vokalisti Jenna G teki albumin, jossa tämä Chase & Statuksen tuottama biisi on. Muutaman kerran livenä Sun & Bassissa Jennan livenä vetämänä ja yhteislaulun säestämänä nähnyt kuinka iso biisi tämä oikeasti on.

2007 – Be True – Commix teki vuosikymmenen parhaan albumin, josta isoimpana hittinä erottui tämä biisi. Drum & Bass anthem kamaa, jonka voi soittaa aina. 2007 Commix oli myös Helsingissä keikalla ja jatkoilla nimeltämaintsemattoman Pandan yksityisasunnossa Espoon Vermossa soitteli biisejä naureskellen, ”miettikää ny tää ei mahtunu siihen levylle”. Kyseessä oli biisi muuten Painted Smile, joka myöhemmin laitettiin ilmaiseksi ladattavaksi jakoon, joka oli siihen aikaan aika harvinaista noin hyvien biisien kohdalla.

2008 – Tear You Down – Redeyes oil keikalla Jyväskylän Ilokivessä ja soitti tämän siellä. Jatkoilla pääsin muutaman mutkan kautta soittamaan b2b Redeyesin kanssa ja kertoi siinä samalla tämmösen biisin tulevan ulos parin kuukauden päästä.

2009 – Rock It – Aikansa parhaita bilebiisejä, joka soi myös radiossa ja yökerhoissa. Maakuntakeikkojen viimeinen oljenkorsi.

2010 – Link To The Past – Monikäyttöinen työkalubiisi, jonka bassolinja oli ja on edelleen todella raju.

2011 – Crucify Me – Asuin kevään 2011 Australian Perthissa ja tuli siellä tutustuttua hieman paikalliseen skeneen. ShockOne & Phetsta tulivat tutuiksi tyypeiksi ja tätä biisiä soitettiin sinä keväänä paljon niin Australiassa kuin myöhemmin muualla maailmassa. Tätä biisiä seurasi mahtava albumi ja ShockOnen muutto Lontooseen ja vanhojen keskusteluiden pohjalta saatiin kaveri myös pari kertaa Suomeen keikalle melko hyvällä diilillä.

2012 – Give & Take – Netsky oil jo ensimmäisellä albumillaan pari vuotta aikaisemmin noussut isosti esille ja tämä biisi toiselta albumilta nousi omaksi tehosoitoksi vuonna 2012 ja sai myös soittoa mm. YleX:n soittolistoilla.

2013 – Time Tripping – DJ Hazard on ollut mielestäni aina junkan homejuusto, joko siitä pitää tai sitä ei voi sietää. Mutta fakta on se, että Hazard on aina ollut edelläkävijä, jonka soundia on seurattu aina myöhemmin, esimerkiksi 2007 julkaistu Mr. Happy on ihan oma käsitteensä sekä bassokaraoken Aikuinen Nainen. Nautinnollinen hetki oli ekaa kertaa keikalla soittaa tämä biisi jolloin muutamakin ns. puristiksi luokiteltava junkkatyyppi tuli kysymään mikä tämä älytön biisi on, vastaus ei ollut ilmeistä päätellen mieluisa.

2014 – Nobody To Love – Sigma oli jo pitkään tehnyt mahtavia remixejä ja bootlegeja, joista tuli junkan sisällä isoja hittejä. Soundcloudiin pompsahti Kanye Westin Bound 2 (Sigma Bootleg), jonka onnekseni ehdin ladata ennen sen poistamista. Tästä muutama kuukausi ja biisi julkaistiin Nobody To Love nimellä, josta nousi Pendulumin Voodoo People Remixin kaltainen hitti. Oli vuoden 2014 koko musamaailman isoimpia biisejä popista punkkiin.

2015 – Dead Limit – Noisialta olisi voinut laittaa biisin lähes jokaiselle vuodelle, mutta päädyin tähän. Voitti mm. vuoden parhaan biisin palkinnon samana vuonna Drum & Bass Arena Awardseissa.

2016 – UK – Hyvällä tavalla erikoinen biisi, vähän kuin Lynxin Disco Dodo vuonna 2007. Stadiontason artisilta Dimensionilta biisi, joka oli vuoden 2016 soitetuimpia biisejä monilla erilaisilla DJ:llä.

2017 – Mission Control – Mulla pysähty lause ja suu jäi auki kun kuulin tämän ekaa kertaa Doc Scottin soittamana Sun & Bassissa. Kuukausi kesti selvittää mikä biisi on kyseessä. Serum & Voltage on tuonut ”Pellekenkäsoundin” hyväksyttävämpään muotoon viime vuosina ja tässä hyvä esimerkki siitä.

2018 – Keepin It Raw – Future Classic. Break olisi voinut olla myös viimeisen kymmenen vuoden aikana joka vuoden biisinä, mutta tämä viikko sitten julkaistu biisi oli Sun & Bassin ylivoimaisesti soitetuin tänä vuonna ja ensimmäinen sinkkulohkaisu Breakin tulevalta albumilta.

🎵 Areena – DJ Orion: http://bit.ly/djorionareena

Toivo musaa. Lähetä oma XmiX.

Facebook

Next time live
11.03.2019
Orion - Urban Masses (Different Is Different) release date



Radio


On air every Friday on YleX, Finnish National Radio at 17:00-22:00 Finnish Time (GMT +2).
#Disko2000 17:00-20:00
#DJOrion 20:00-22:00.
See tracklists.
Soundcloud


Orion – Limb Darkening [My Techno Weighs A Ton]


Orion – Limb Darkening [My Techno Weighs A Ton]

https://fanlink.to/Berlin61

A funky fellow label “My Techno Weighs A Ton” went and released a new two-tracker of slightly housier stuff.

These tunes were constructed last summer in Berlin and have found their way to the crates of selectors like Cari Lekebusch, Sacha Robotti and Laurent Garnier.

Link: Soundcloud

All Soundcloud posts


Youtube


DARUDE – UPEIMMAT KEIKKAMUISTOT + KEIKKALAUKUN SISÄLTÖ

Mitä löytyy Daruden keikkalaukusta? Mitkä keikat ovat jääneet mieleen matkan varrelta? Mitä tapahtui kun vuosi 2017 alkoi Kansalaistorilla? Kiinnostaako keikka Äkäslompoloon?



All Youtube posts
Featured blog post


DJ Orion Yle Areenan musaohjelmien #1 vuonna 2018

Pari viikkoa sitten kuulin ihmeellisen uutisen: Mun vetämä YleX:n perjantai-ilta nousi koko Yleisradion musiikkiohjelmien Areena-tilastojen kärkeen alle 45-vuotiaiden kuuntelijoiden keskuudessa vuonna 2018. Tää on ihan sairaan hämmentävää monella eri tasolla. Mieti: Vuonna 2019 olisi hankalaa saada myytyä lähes mille tahansa radiokanavalle konsepti musaohjelmasta, joka tarjoaa pääasiassa marginaalista instrumentaalimusaa maanisella huutamisella säestettynä. Ja sit sellainen on kärjessä. Mä en tajua.

Tietysti tässä vaiheessa pitäisi kiittää kuunteiljoita. Mutta kun kuuntelija on aika passiivinen sana, se ei tähän oikein sovi. Se jengi, joka perjantai-iltaa on mahdollistanut vuodesta toiseen on yhtälailla sen ohjelman tekijöitä kuin minäkin. Parhaina viikkoina yli 90% ohjelman sisällöstä tulee kuulijoilta ja oma rooli on lähinnä välittää se hullun hyvä ja viihdyttävä sisältö muille. Voiko sen siistimpää tilannetta olla.

Mut tässä on muitakin oppitunteja. Ekana se, että tää marginaalimusiikin ohjelma ei tosiaan oo aina ollut mikään menestystarina. Se, että sitä on kuunnellut edes tolkullisen kokoinen jengi, kesti noin 8 vuotta. Melkein siis vuosikymmenen – ja siinäkään yhteydessä ei voi vähätellä Parasta Ennen!- ja Disko2000 -ohjelmien kyljessä räpistelemisen merkitystä.

Aikana, jolloin musan ja median kentällä odotetaan instant success -menestystarinoita, tällainen 8 vuoden ajan kasvaminen on monessa paikassa täysin mahdotonta. Nykyään odotetaan muutama kuukausi ja laitetaan lappu luukulle, jos juttu ei vedä. Miettikää, että 8 vuoden aikana kenelläkään ei tullut mieleen sanoa että “Ei tää humppa taida jengiä kiinnostaa, pistetään homma pakettiin”. Siinä kai todiste, etten oo ainoa joka on ollut tän ohjelman kanssa sekaisin;)

Oon nyt parin viikon aikana miettinyt paljon, et miksi jengi sit kuuntelee. Spekulaatiota ehkä, mutta mä haluan uskoa, että valtamedioiden, major labelien ja ylikansallisten yritysten puskeman musasisällön keskellä jengi haluaa yhä enemmän jotain hitusen vaihtoehtoisempaa. Loppuun asti laskelmoitu tarjonta haastaa meitä ihan liian vähän, härnää ja kiusaa meitä ihan liian vähän ja tarjoaa ihan liian paljon kädenlämpöistä kamaa. Kaiken ei tarvi aina olla helposti suussasulavaa – pääosa perjantai-illankin matskusta ei sula suussa vaan putoilee suoraan sinne ummetusosastolle.

Ja sit tietty se, että musaa tulee ovista ja ikkunoista ihan hulluna, ja hyvän materiaalin kuratointi on sairaan aikaavievää ja vaikeaa. Se, että sitä tehdään porukalla yhdessä pe-illan toiveiden, demokratiaraitojen, yhteisen Spotify-listan ja Facebook-groupin avulla on ihan maagisen siistiä ja lopputulos ihan timanttia. Kuka edes vähän aiheesta kiinnostunut ei haluaisi sellaista pakettia selata?

Mulla ei oo ollut ikinä fiilis, että mä meen radiostudiolle saapuessa _töihin_. Eikä oikein ikinä fiilis, että mä oon mun ohjelmasta vastuussa mun pomoille tai Yleisradiolle. Vastuuntunto tulee siitä, että saisi nostettua kotimaista konemusakenttää viikottain niin hyvin ja monipuolisesti kuin mahdollista – tapahtumia, artisteja ja musaa – ja siitä, että pystyy antamaan kaikkensa (siis ihan fyysisesti:) kolmen tunnin ajan niille, jotka radion tai Areenan (ja kaljan) haluaa napsauttaa auki.

Ihan hullun siistiä (ja tosi uskomatonta), että 11 vuoden ajan oon saanut paahtaa tätä hommaa ja – kuvitelkaa – tässä ostetun ja pakotetun näkyvyyden ja ylitehostetun musateollisuuden maailmassa mikään taho ei oo ikinä tullut kertomaan mulle, että jotain pitäisi soittaa tai olla soittamatta. Se on kansallisella radioasemalla kai jo globaalistikin melko harvinainen mahdollisuus, jota en halua ikinä pitää itsestäänselvyytenä.

Huhh – se että luit näin pitkästi maanisesta intrumentaalimusiikin ohjelmasta ei tee sustakaan kyllä yhtään sen tasapainoisempaa ihmistä. Mut ehkä just siks kuulutaan hyvin yhteen. Kiitos, jos oot klikannut Areenasta oikeaa nappia joskus viime vuoden aikana ja olit myötävaikuttamassa tähän hämmentävään sijoitukseen. Siksikin vuonna 2019 kotimainen konemusa voi oikein hyvin. ❤️

-Juska

(Sama postaus keskusteluineen Facebookissa)


All featured posts