DJ Orion (YleX, Finland)

Recommended techno cuts: Slam – Synchro


December 16, 2018

Slam – Synchro (Synchro)
Listen on Spotify

Finnish National Radio YleX Friday Night 19:00-22:00
đŸŽ” Spotify Playlist
đŸŽ” Uuden Tanssimusiikin Lista – Areena
đŸŽ” DJ Orion – Areena
đŸŽ” Biisilistat

Next time live
14.02.2019
Abi Goes Tallinn, Estonia



Radio


On air every Friday on YleX, Finnish National Radio at 17:00-22:00 Finnish Time (GMT +2).
#Disko2000 17:00-20:00
#DJOrion 20:00-22:00.
See tracklists.
Soundcloud


OUT NOW: Orion – Under the Hood [Absence of Facts]

Orion – Under the Hood [Absence of Facts]
Beatport: https://www.beatport.com/release/under-the-hood/2328498
Bandcamp: http://absenceoffacts.bandcamp.com
Other releases: http://www.aof.fi

With its roots firmly in the relentless techno of the ’90s, Absence of Facts presents modern analog-inspired tracks that have been handcrafted and carefully selected in Helsinki, Finland.

“Under the Hood”, delivered by Absence of Facts main man Orion, is fully weatherproof, club and festival tested banger with a slowly growing buildup and that signature groovy approach.

Written and produced by Juska Wendland
Mastered by Phonogenic Audio
Recorded in Helsinki, Finland
© Absence of Facts 2018
Link: Soundcloud

â–ș All Soundcloud posts


Youtube


Video: Orion – Hitze 10967 [Absence of Facts]

Orion – Hitze 10967 [Absence of Facts]
Available at www.aof.fi

With its roots firmly in the relentless techno of the ’90s, Absence of Facts presents modern analog-inspired tracks that have been handcrafted and carefully selected in Helsinki, Finland.

Hitze 10967 is a two-tracker with attitude from Absence of Facts main man Orion. The main track is a hypnotic groover with lively drum programming and the second track, “Point of Fact” takes a more housey route.

Written and produced by Juska Wendland
Mastered by Phonogenic Audio
Recorded in Kreuzberg, Berlin
© Absence of Facts 2018

Youtube Link

â–ș All Youtube posts
Featured blog post


2018 oli parempi kuin 2015.

tl;dr – Vuonna 2015 oli kaksi hyvÀÀ keikkaa. Vuosi 2018 oli vĂ€hĂ€n parempi.

TaaksepÀin ei pitÀisi hirveÀsti kurkkia, mut viime vuosi oli hyvÀ muistutus kuinka nopeasti jutut menee ÀÀripÀÀstÀ toiseen. Koko vuoden 2015 aikana mulla oli yhteensÀ kaksi hyvÀÀ ja onnistunutta keikkaa (ja _monta_ rimanalitusta). Vuoden lopulla tÀÀ larppi ei enÀÀ hirveÀsti kiinnostanut.

Ja sit heti perÀÀn tuli 2018 ja sen ekat 40 pÀivÀÀ, jotka pyörÀytti kaiken ympÀri. Oli uudenvuodenkeikka Kansalaistorilla 75000 ihmisen edessÀ (juu, jÀnnitin), perÀÀn loppuunmyyty Hello2018-b2b Orkidean kanssa, Uuden Tanssimusiikin Listan starttaus YleX:llÀ. sessiot Cari Lekebuschin studiolla Tukholmassa, konemusaseminaari ja oldskool-rave -setti 26 Years of Dance -risteilyllÀ, Helsingin Sanomien huomioima 10-vuotisjuhla radiossa ja loppuunmyyty Point Breakin Kuutio-eventti Musiikkitalossa.

Ja oltiin vasta helmikuussa.

Loppuvuosi onneksi hitusen vĂ€hemmĂ€llĂ€ vauhdilla, mut siellĂ€ mm. Kaupunginmuseon Helsinki Clubbing -nĂ€yttelyn The Circus -osuuden kasaus, levyjensoittoa aamu-TVssĂ€ Alaskassa, YleXPop Vaasan torilla, muutto Berliiniin ja 10 viikkoa ulkomaanradioo, trancekeikka(!) Ă„Ă€niwallissa(!!) Classical Trancelationsin jatkoilla, muutto takaisin Helsinkiin, perjantain ohjelmien nouseminen YleX:n toiseksi kuunnelluimmaksi Areenassa, 10 sinkkujulkaisua sekĂ€ se Tukholmassa alkuvuonna tehty vinyyli, joka kerĂ€si kolme TOP100 -sijoitusta Beatportissa. Efon ja kumppaneiden tekemĂ€t joulupĂ€ivĂ€n umpitĂ€ydet teknobileet Pleasurekraftin kera sekĂ€ lopulta tÀÀ yllĂ€ olevan kuvan sÀÀnpieksemĂ€ uudenvuodenplĂ€jĂ€ys Senaatintorilla ja sen jĂ€lkeinen loppuunmyydyt Hello2019-soitot, jonka jĂ€lkeen loskassa kotiin tsygĂ€illessĂ€ oli melko tyhjĂ€ olo. Mut eri tavalla kuin 2015.

TĂ€tĂ€ riemua ja energiaa on ollut ilo huutaa ulos perjantaisin radiossa. 2018 todentotta antoi enemmĂ€n kuin otti – nyt sit vuonna 2019 on mun vuoro jakaa hyvÀÀ kaikin voimin eteenpĂ€in. Saa tulla hakemaan.


â–ș All featured posts