DJ Orion (YleX, Finland)

Recommended techno cuts: Tessela – With Patsy


November 26, 2017

Tessela – With Patsy (With Patsy / Swimming)
Listen on Spotify

Finnish National Radio YleX Friday Night 20:00-22:00
đŸŽ” Spotify Playlist
đŸŽ” Youtube Playlist
đŸŽ” Toivekaavake
đŸŽ” Uudelleenkuuntelu
đŸŽ” Biisilistat
đŸŽ” Radiot.fi

Next time live



Radio


On air every Friday on YleX, Finnish National Radio at 17:00-22:00 Finnish Time (GMT +2).
#Disko2000 17:00-20:00
#DJOrion 20:00-22:00.
See tracklists.
Soundcloud


Vilith – Absence of Happiness [Absence of Facts – AOF007]


Title: Vilith – Absence of Happiness [Absence of Facts – AOF007]
Description: Buy: http://www.aof.fi

With its roots firmly in the relentless techno of the ’90s, Absence of Facts presents modern analog-inspired tracks that have been handcrafted and carefully selected in Helsinki, Finland.

Disposition / Absence of Happiness is a new two-tracker from Vilith, a rising talent from Helsinki who takes a modern approach to techno. Both tracks provide a raw, pumping touch that works both at smaller intimate venues as well as for the bigger crowds.

Written and produced by Vili Kunttu
Mastered by Phonogenic Audio
Recorded in Helsinki, Finland
© Absence of Facts 2018
Link: Soundcloud

Featured blog post


10 kÀskyÀ (kone)musantekijÀlle

Absence of Facts

10 kÀskyÀ (kone)musantekijÀlle.

Viimeisen kuukauden aikana on ollut aikaa tehdÀ enemmÀn musiikkia kuin koskaan aikaisemmin. Samalla on ollut myös aikaa miettiÀ musantekemiseen ja musabisnekseen liittyviÀ kuvioita. NÀmÀ 10 ajatusta muotoutuivat heinÀkuisten liian kuumien pÀivien aikana Berliinin KreuzbergissÀ neuvoiksi ja inspiraationlÀhteiksi niille, jotka julkaisevat musiikkiaan sivussa maailmanmaineesta.

1) Tee enemmÀn musiikkia
“TÀÀ biisi on nyt valmis, mitĂ€ mĂ€ nyt teen?”. ÄlĂ€ tee mitÀÀn, tee lisÀÀ musiikkia. Sosiaalisen median luku- ja pĂ€ivityspakon keskellĂ€ unohtuu helposti, ettĂ€ jos haluaa kehittyĂ€ artistina, pitĂ€isi tehdĂ€ musiikkia jatkuvasti. Ei kerran viikossa sitĂ€ varten ettĂ€ siitĂ€ voi pĂ€ivittÀÀ IG Storyyn.

2) LÀhesty levy-yhtiöitÀ vasta kun valmiina on vÀhintÀÀn 10 biisiÀ
Levy-yhtiön viesti “NĂ€istĂ€ kolmesta biisistĂ€ kaksi on tosi hyviĂ€, mutta tÀÀ kolmas ei, olisiko sulla tarjota jotakin muuta?” on erinomainen, jos biisejĂ€ on varastossa. Jatkuvan valmiin musareservin pitĂ€minen edesauttaa levy-yhtiölle signaamista ja 10 biisiĂ€ kertoo tuotteliaisuudesta enemmĂ€n kuin ensimmĂ€isen valmiin biisin tyrkyttĂ€minen ympĂ€riinsĂ€ heti sen valmistuttua. LisĂ€ksi – kun 10 biisiĂ€ on valmiina, se ensimmĂ€inen usein kuulostaa kaikkein heikoimmalta.

3) Tee biisit valmiiksi, ÀlÀ jÀÀ viilaamaan
Sen sijaan, ettÀ viilaat snarea oikean kuuloiseksi 8 tuntia, jÀtÀ biisi hautumaan pariksi pÀivÀksi, aloita uusi biisi ja palaa ensimmÀiseen raitaan vasta myöhemmin. YhtÀkkiÀ snare ei kuulostakaan niin hÀiritsevÀltÀ. KehittyÀkseen musantekijÀnÀ uskon itse biisien valmiiksisaattamiseen kuin ikuiseen viilaamislooppiin jÀÀmiseen.

4) ÄlĂ€ kinua palautetta, luota omaan korvaan.
Ihmiset internetissĂ€ eivĂ€t lĂ€htökohtaisesti ole jĂ€rin kiinnostuneita musiikistasi. Siksi palautteen kinuaminen on lĂ€htökohtaisesti ajanhukkaa. Jos et usko musiikkiisi ja haluat tietÀÀ onko se “riittĂ€vĂ€n hyvĂ€Ă€â€, kuuntele rehellisesti samankaltaista musiikkia referenssinĂ€. Jos korvasi ja itsekritiikkisi ovat kunnossa, huomaat mikĂ€li jossain on parannettavaa.

5) Tarjoa ensisijaisesti streamilinkkejÀ
“Uusi biisi valmis, osta tÀÀltĂ€â€. Kuinka moni ei-DJ on viimeisen kuukauden aikana ostanut uutta musiikkia? Soittoon biisin haluavat osaavat kyllĂ€ löytÀÀ sen, mutta ne muut 99,5% haluavat vain kuunnella biisin mahdollisimman helposti. Tarjoa ensisijaisesti vain Spotify- tai Soundcloud-linkki. ÄlĂ€ ainakaan 8 eri vaihtoehtoa – vai montako Deezerin aktiivikĂ€yttĂ€jÀÀ tunnet?

6) Like-/followgate on iso no-no
Jos taas tarjoat downloadeja niin unohda like-gate. Jos musiikkisi on riittÀvÀn hyvÀÀ niin ihmiset haluavat seurata sinua. Pakottamalla lataajia seuraamaan tiliÀsi saat toki potentiaalista kuulijakuntaa, mutta mielummin 1000 todellista musafania kuin 100.000 pakotettua pseudoseuraajaa.

7) Suurin osa levy-yhtiöistÀ tekee paskempaa duunia sun biisin kanssa kuin toivoisit
Pienten ja keskikokoisten levy-yhtiöiden kirous on huono markkinointi ja digiaikana yhĂ€ yllĂ€ttĂ€vĂ€n merkityksellinen – huono kansitaide. MikÀÀn ei harmita enempÀÀ kuin sydĂ€nverellĂ€ tehty biisi, joka julkaistaan Comic Sans -kansitaiteella höystettynĂ€ ja markkinoidaan olemattomasti. Siksi seuraava kĂ€sky:

8) Harkitse oman levy-yhtiön starttaamista
Jos pyöritĂ€t omaa levy-yhtiötĂ€, voit syyttÀÀ huonosta markkinoinnista ja kansitaiteesta vain itseĂ€si. Teet enemmĂ€n töitĂ€, mutta jokainen julkaisu on itsesi nĂ€köinen alusta loppuun asti. Voit kehittÀÀ artistiprofiilin lisĂ€ksi myös levy-yhtiön profiilia monella tavoin. Oma Absence of Facts -lafka pitÀÀ yllĂ€ “Absence of”-kuvasarjaa ympĂ€ri maailmaa Instagramissa ja hyödyntÀÀ kansitaiteessa hylĂ€tyissĂ€ rakennuksissa ottamiani kuvia.

9) Anna krediitit niille joille ne kuuluvat
On innostavaa ja positiivista lukea artistien kirjoituksia, joissa fiilistellÀÀn niiden apua, jotka ovat jeesanneet ja vieneet projektia eteenpÀin ja joita ilman ko. biisi ei olisi koskaan kuulostanut nÀin hyvÀltÀ. Samaan aikaan on todella rasittavaa puhua artistien kanssa, joiden musan tekemisestÀ vastaavat muut, mutta artisti esittelee biisejÀ ominaan ilman sanaakaan muiden panoksesta.

10) Kukaan ei rakasta sun musiikkia niin paljon kuin sinÀ itse.
TÀrkein saamani ajatus, joka lopulta johti oman musan tekemiseen tÀysin eri mentaliteetilla. Kaikki myös katsovat internetissÀ mielummin kissavideoita kuin kuuntelevat sun biisin. Lopeta musantekeminen, keskity kissavideoihin.

TÀmÀ artikkeli tehtiin vain, jotta mahdollisimman moni nÀkisi, kuinka hieno Instagram-tili Absence of Facts -levy-yhtiöllÀ on, kuinka ÀrhÀkkÀ sen kymmenes julkaisu on Spotifyssa ja kuinka makee Facebook- ja web-sivu levy-yhtiöllÀ on. Tosin hyvÀ jos tÀstÀ on muutakin apua.


â–ș All featured posts